Turystyka biznesowa – nowosci i trendy

Na przestrzeni ostatnich lat zauważyć można pewien trend w turystyce biznesowej, który stale się rozwija i zyskuje nowych zwolenników. Mowa tu o eventach. Termin event zaczerpnięty został z języka angielskiego i oznacza wydarzenie, które organizowane jest w określonym celu. Eventy mogą przybierać różną formę i mieć różny charakter. Ciężko jest określić ich specyfikę i zawrzeć je w ramach konkretnej definicji.

 Przede wszystkim dlatego, że eventem może być zarówno koncert organizowany przez władze miasta dla jego mieszkańców (np. koncert na wczasy z dziećmi), ekskluzywna impreza sportowa (np. turniej tenisa w długi weekend czerwcowy) lub spotkanie firmowe (np. szkolenia w górach). Event posiada charakter edukacyjny, sportowy, rozrywkowy, charytatywny bądź inny. Organizować można go dla wybranej, nielicznej grupy osób. Może mieć również charakter imprezy masowej. Ewnty mogą być wydarzeniami krótkimi, trwającymi kilka lub kilkanaście godzin (np. rajdy terenowe). Mogą również trwać przez określoną ilość dni (np. wakacje w górach). Cechą łączącą wszystkie eventy jest to, że zawsze mają one określony cel (np. promocyjny, rozrywkowy lub charytatywny). 

Eventy organizowane dla firm określa się nazwą business events. Są to wszelkiego rodzaju wydarzenia firmowe, w zakres których wchodzą imprezy integracyjne, konferencje, targi, imprezy promocyjne, imprezy organizowane z okazji jubileuszu firmy lub świąt. Ze względu na fakt, że branża eventowa stale się rozwija, a na rynku pojawiają się kolejne firmy eventowe, przewiduje się, że rozkwit tej kategorii jest dopiero przed nami.